Palivový kohútik M22 Babetta - dovoz
popis
Palivový kohútik so sitkom z mosadznej gázy s prezlečenou maticou. Palivový kohútik má 3 obvyklé polohy ventilu (zatvorené - otvorené - rezerva).
Určené pre motocykle:
- Babetta - 210, 225
Technické parametre:
- Sitko kohúta - plast: ø12 x 92 mm
- Prevlečná matica - pozinkovaná oceľ : M22x1
- Hadicová prípojka: ø6 / ø6,6 mm
- Pre benzínovú hadičku: 5/6 mm
Vyrobené v Taiwane
Poznámka k montáži a obsluhe kde sa robí najčastejšie chyba:
- pred montážou kohútika sa presvedčte, že v nádrži nie sú žiadne nečistoty
- dosadacia a tesniaca plocha na šróbenie nádrže kde dosadá lem sitka kohúta je čistá a rovná. Tiež skontrolujte lem sitka kohúta (ktorý tvorí práve to tesnenie) či nemá pretok z formy, ak áno začistite ho ostrým nožom.
- matica by mala byť osadená v pomere 60% na kohútiku a 40% na nádrži, najlepšie to docielite keď maticu naskrutkujete na kohútik tak na 2 závity, potom kohútik s maticou priložíte k prírube nádrže a točíte iba maticou ( kohút držíte aby sa netočil) Vďaka protichodnému závitu sa rovnomerne stiahnu k sebe. Dotiahnutie kohúta nahotovo vykonajte až odskúšate že natočenie kohúta zodpovedá otvoru v plastovom kryte rámu.
Informácie k ovládaniu kohúta - funkcia kohúta je taká: ovládanie ktoré tlačí do gumičky ktorá všetko tesní je v tvare " T " (tá kratšia stena sa opiera do gumičky) pokiaľ s toto ramienko vychýlim z osi tak sa dosadacia plocha odkloní od gumičky a prepustí benzín . Najčastejšie sa to stáva keď do ovládacieho ramienka iba zatlačíte aby ste pustil benzín, pri zastavovaní už ho chytíte medzi prstami.
Správne sa má chytiť ramienko ovládania palivového kohútika medzi prstami a pootočiť s ním v osi, netlčiť naň!
Práve z tohto dôvodu je u kohútov M16 (posledný variant použitý u nádrží Bab. 210, 225) a M16/22 použité už ovládacie koliesko s ktorým nepohnete inak než uchytením medzi prstami a os tesnenia s osou ovládania nie je jeden kus.